Zum Inhalt springen

dieses Jahr die "Stones" und nächstes Jahr "P


supafly

Empfohlene Beiträge

Ich finde wenn die Stones den Bären für die beste Doku gewinnen, dann sollten Public Enemy mit Welcome to the Terrordome nächstes Jahr auch oben auf dem Treppchen Stehen... naja ein Oscar langt auch...

 

http://www.variety.com/index.asp?layout...1117935472

 

A Creamwerks production, in association with FilmShack Prods. Produced by Walter Leaphart Jr., Lathan Hodge. Co-producer, Patricia Moreno. Directed by Robert Patton-Spruill.

 

With: Chuck D, Flavor Flav, Professor Griff, the Beastie Boys, Tom Morello, Henry Rollins, Talib Kweli.

 

 

By JOHN ANDERSON

 

'Public Enemy'

Hip-hop group Public Enemy gets the docu treatment as helmer Robert Patton-Spruill explores how this trio changed the face of pop music.

Less electrifying than a live Public Enemy show but packing more energy than 12 standard-issue music docs combined, "Public Enemy: Welcome to the Terrordome" is among the best of its kind -- intimate, powerful, politically astute and absorbing. One needn't be a PE fan or even a rap fan to find something enthralling in this definitive portrait of a group and an era that changed the face of popular music. Doc should have a healthy run in arthouse, alternative or broadcast channels.

 

There's some argument during the film -- which helmer Robert Patton-Spruill has woven together from performance footage, homemovies and interviews with various PE partisans -- whether the groundbreaking Public Enemy ranks as the Beatles or the Rolling Stones of rap.

 

The analogies are off: When they came together 20 years ago, leadman Chuck D, court jester Flavor Flav and the indefinable Professor Griff constituted the Michael Jordan of militant hip-hop, raising the level of the game and leaving the competition flatfooted. During a show at the Apollo in 1992 -- Queen Latifah was the opening act -- the group hammered out a cacaphonous polyrhythmic spell that was musically and even chemically hallucinatory.

 

Patton-Spruill gets it, as do the people he interviews, such as primal rocker Henry Rollins, Talib Kweli or Tom Morello of Rage Against the Machine. Via his limited but effective musical-historical survey, the director presents the still-gestating rap scene as it existed in the late '80s, setting the stage for PE to extrapolate from the free-floating elements of early hip-hop and synthesize them into a potent formula.

 

Patton-Spruill's triptych construction gives equal time to PE's three main men, and by beginning with Chuck D -- always the dominant writer, performer and spokesman for the group -- sets the film up as one long anticlimax. He gets away with it, though; the interviews and career assessments are ingratiatingly frank, including when they touch on Flavor Flav's recent forays into cheesy TV, which are bluntly described as a sellout. The more militant but less flamboyant Professor Griff is revealed as thoughtful and charismatic. Even S1W (Security of the First World), the camo-suited sentries who guard the stage during PE shows, get their closeup.

 

Production values are a work in progress, as is the sound. But the collage-like assemblage of various video, film and DV formats feels true to a group for whom standards of conformity have never been a concern.

 

Camera (color/B&W, DigiBeta), Richard Moos, Todd Walker, Michael Norville, Jon Marc Sandifer, Maxie Collier; editors, Patton-Spruill, Beecher Cotton; sound, Patton-Spruill; associate producer, Jolyn Matsumuro. Reviewed at AFI Film Festival (competing), Los Angeles, Nov. 7, 2007. Running time: 100 MIN.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde Dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde Dich hier an.

Jetzt anmelden
×
×
  • Neu erstellen...

Filmvorführer.de mit Werbung, externen Inhalten und Cookies nutzen

  I accept

Filmvorfuehrer.de, die Forenmitglieder und Partner nutzen eingebettete Skripte und Cookies, um die Seite optimal zu gestalten und fortlaufend zu verbessern, sowie zur Ausspielung von externen Inhalten (z.B. youtube, Vimeo, Twitter,..) und Anzeigen.

Die Verarbeitungszwecke im Einzelnen sind:

  • Informationen auf einem Gerät speichern und/oder abrufen
  • Datenübermittlung an Partner, auch n Länder ausserhalb der EU (Drittstaatentransfer)
  • Personalisierte Anzeigen und Inhalte, Anzeigen- und Inhaltsmessungen, Erkenntnisse über Zielgruppen und Produktentwicklungen
Durch das Klicken des „Zustimmen“-Buttons stimmen Sie der Verarbeitung der auf Ihrem Gerät bzw. Ihrer Endeinrichtung gespeicherten Daten wie z.B. persönlichen Identifikatoren oder IP-Adressen für diese Verarbeitungszwecke gem. § 25 Abs. 1 TTDSG sowie Art. 6 Abs. 1 lit. a DSGVO zu. Darüber hinaus willigen Sie gem. Art. 49 Abs. 1 DSGVO ein, dass auch Anbieter in den USA Ihre Daten verarbeiten. In diesem Fall ist es möglich, dass die übermittelten Daten durch lokale Behörden verarbeitet werden. Weiterführende Details finden Sie in unserer  Datenschutzerklärung, die am Ende jeder Seite verlinkt sind. Die Zustimmung kann jederzeit durch Löschen des entsprechenden Cookies widerrufen werden.